De mic copil aveam mare evlavie la Sfinţii Ioachim şi Ana. Chiar am spus cuiva, că atunci cînd mă vor face călugăr, aş vrea să-mi pună numele de Ioachim. Cît de mult le datorăm! Sfinţii Ioachim şi Ana sunt perechea cea mai nepătimaşă care a existat vreodată. Nu au avut deloc cugetare trupească. Dumnezeu aşa l-a plăsmuit pe om şi astfel, fără patimă, ar fi vrut să se nască oamenii. Dar după cadere a intrat patima în relaţia dintre bărbat şi femeie. De îndată ce s-a aflat o pereche nepătimaşă, aşa cum l-a plăsmuit Dumnezeu pe om şi aşa cum voia să se nască oamenii, s-a născut Maica Domnului, această făptură neprihanita, din care mai apoi S-a întrupat Hristos. Gîndul îmi spune că Hristos ar fi venit mai devreme pe pămînt dacă ar fi existat o pereche neprihănită, aşa cum au fost Sfinţii Ioachim şi Ana.
Romano-catolicii au ajuns la înşelare şi cred, chipurile din evlavie, că Maica Domnului s-a născut fără să aibă păcatul strămoşesc. Dar Maica Domnului nu s-a născut fără păcatul strămoşesc, ci aşa cum a vrut Dumnezeu să se nască oamenii după creaţie. Maica Domnului a fost Preacurată, pentru că zamislirea ei s-a făcut fără plăcere trupească. Sfinţii Ioachim şi Ana, după rugăciunea fierbinte făcuta către Dumnezeu pentru a le dărui un copil, s-au împreunat nu din pofta trupească, ci din ascultare faţă de Dumnezeu şi aszfel s-a zămislit Fecioara Maria.
Cuviosul Paisie Aghioritul